donderdag 2 mei 2013

Geluk zit in kleine dingen

De zon gaat weer schijnen, eindelijk wordt het lente. We hebben er dit jaar langer op moeten wachten dan we gewend zijn....
In de lijst van 50 dingen waar we gelukkig van worden, uit een Brits onderzoek, staat de zon een aantal keren in de top 20.
Ik ervaar het ook, als de zon schijnt, lijkt alles makkelijker en mooier. Terwijl ik de winter ook heerlijk vind, het stille en het rustige en huiselijke van de winter vind ik echt genieten.
Lijstjes maken is ook iets waar ik vrolijk van word. To do lijstjes, boodschappenlijstjes, lijstjes die je kan afstrepen, dankbaarheidslijstjes maar ook allerlei lijstjes in mijn dagboek.

In het Britse onderzoek uit 2011 naar wat ons gelukkig maakt, staan veel gewone, kleine, alledaagse dingen. Geluk zit in kleine dingen!
Hoe ziet jouw lijst er uit?


De lijst met 50 dingen waar een mens gelukkig van wordt:

1. Het vinden van tien euro in een oude spijkerbroek
2. Op vakantie gaan
3. Slapen in een verschoond bed
4. Zwemmen in de zee
5. Wakker worden op een zonnige dag
6. In de zon zitten
7. Verrast worden met bloemen of bonbons
8. Een mooi bericht krijgen van een dierbare
9. Knuffelen
10. Een bedankkaartje krijgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten